Ford търси 5000 механици, предлага $120 000, но желаещи липсват

Дилърите на марката в Щатите търсят квалифициран персонал за сервизите си, предлагат двойна по-висока от средната заплата, но не могат да попълнят липсващите кадри

Пламен Георгиев,
Джим Фарли Ford

Ford

К ато се има предвид натовареността на сервизните центрове на Ford в САЩ (134 сервизни акции до момента), не е изненадващо, че специалистите не кипят от ентусиазъм да започнат работа за „Синия овал“.

Това дразни главния изпълнителен директор Джим Фарли, който сподели за проблема в подкаста Office Hours: Business Edition. В обширно интервю Фарли разкрива, че дилърите му са обявили 5000 свободни позиции за механици, които обаче не могат да бъдат запълнени. И това на фона на факта, че представителствата предлагат до $120 000 годишна заплата, двойно повече от средната заплата за страната ($63 795).

Въпреки че парите са добри, работата е трудна и изпълнителният директор отбелязва, че са необходими пет години обучение. Той добавя, че изваждането на дизелов двигател от пикап Super Duty изисква много умения и „трябва да знаете какво правите“.

Фарли казва, че липсата на ключови работници е голям проблем и не говорим достатъчно за това. Той отбеляза още, че това се простира далеч отвъд механиците в дилърствата, тъй като има „над един милион свободни позиции на критични позиции, в аварийни служби, камиони, заводски работници, водопроводчици, електротехници и занаятчии“.

„Ню Йорк Поуст“ отбеляза, че има недостиг от около 37 000 обучени техници годишно, а Бюрото по трудова статистика „проектира средно 67 800 свободни позиции за автомобилни сервизни техници и механици всяка година до 2033 г.“

Това е много и тези работни места вероятно ще бъдат защитени от революцията на изкуствения интелект, която се очаква да засегне редица индустрии. Липсата на техници вече създава проблеми, тъй като означава по-бавни ремонти и ядосани клиенти.

Източник на статията: carscoops.com

механици Ford Ranger PHEV Джим Фарли